سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود مطرح شد؛

لزوم ایجاد کتابخانه در مراکز تولیدی و کارگری

فرماندار

به‌منظور توسعه کتابخانه‌های شهرستان شاهرود، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه‌این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که به‌منظور پیگیری تخصیص اعتبارات پروژه‌های احداث کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای صورت گرفت، طرفین آخرین وضعیت اعتبار مصوب پروژه‌های احداثی را بررسی کردند. همچنین در خصوص برگزار منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

لزوم ایجاد کتابخانه در مراکز تولیدی و کارگری

محمد طاهریان در این نشست با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای کتابخانه‌های با قدمت بالای 40 سال است و در این کتابخانه‌ها نیاز به انجام تعمیرات اساسی است، گفت: تخصیص بالای اعتبار به تعمیر، تجهیز و ساخت پروژه‌های احداثی شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز در احداث، تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در سطح استان شد و گفت: با توجه به عدم وجود کتابخانه استاندارد در شهرستان و فاصله‌ای که با استانداردهای موردنظر داریم، استفاده از گروه‌های جهادی و خیرین می‌تواند بخشی از این نیازها را مرتفع کند.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در مراکز تولیدی و کارگری برای ترویج مطالعه در بین اقشار این جامعه و خانواده‌هایشان می‌تواند مثمر ثمر باشد، گفت: خیران می‌توانند در این راستا بیشتر از گذشته حامی ارتقای دانش و آگاهی مردم با خرید و اهدای کتاب‌های مختلف باشند.

لزوم ایجاد کتابخانه در مراکز تولیدی و کارگری

وی با بیان اینکه مراکز تولیدی و کارگری نیز می‌توانند برای خرید کتاب با توجه به نیازهای جامعه تحت پوشش خود، بخشی از منابع درآمدی خود را اختصاص دهند، ادامه داد: خرید کتاب‌ از مؤلفان و ناشران بومی باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود همچنین در خصوص همکاری و پیگیری به‌منظور تخصیص اعتبارات شهرستانی در جهت تقویت زیرساخت کتابخانه‌های عمومی شهرستان قول مساعد داد و گفت: انشاالله به‌محض دریافت تخصیص اعتبارات تملک استانی و اعتبارات سفر ریاستِ محترم جمهوری نگاه ویژه‌ای به تزریق اعتبار جهت ساخت و تکمیل این مهم خواهیم داشت.

لزوم ایجاد کتابخانه در مراکز تولیدی و کارگری

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 6 =